Product recensies
0

Review: het kleine-dingen-boek

12/16/2021
5 min
0

Review: het kleine-dingen-boek

Een aantal weken geleden mocht ik het kleine-dingen-boek ontvangen om uit te proberen. Dit boekje is gemaakt door Bonnie Nottroth. Misschien ken je Bonnie wel van haar YouTube kanaal waar ze video’s maakt over haar dagelijks leven. Als er iets is waar Bonnie goed in is, dan is het genieten van de kleine dingen in het leven. Door het maken van haar video’s kwam ze er achter dat mensen misschien nog wel liever keken naar een aflevering waarin er niet zoveel bijzonders gebeurd, maar gewoon het dagelijks leven werd laten zien, dan een hele spectaculaire activiteit.

Juist de kleine dingen in het leven zijn die momenten die het leven mooi maken! Om jou ook te kunnen helpen met meer dankbaarheid halen uit de kleine dingen creëerde Bonnie het kleine-dingen-boek. Een invulboek met vragen die je drie jaar lang in kan vullen. Vragen die je helpen inzicht geven in wie je bent, wat je doet en wat je bezig houdt. En dan niet perse de hele diepgaande dingen, maar juist de dingen van alle dag. En laat ik nou net gek zijn op invulboekjes…

Bonnie benaderde mij naar aanleiding van een uitvraag op social media naar mensen die interesse zouden hebben in het kleine-dingen-boek waarin meerdere mensen mijn naam hadden genoemd en vroeg of ik het kleine-dingen-boek wilde uitproberen. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen! In dit artikel geef ik je mijn eerste indruk en review van het kleine-dingen-boek.

VOLG ME HIER OP INSTAGRAM

In het kort: wat is het-kleine-dingen-boek?

Het kleine-dingen-boek is een invuldagboek die je helpt om te focussen op de kleine dingen. In het boek staan 240 vragen die jij allemaal drie keer kan beantwoorden. De vragen zijn onderverdeeld en (over het algemeen) passend bij de seizoenen van het jaar.

Door dezelfde vragen drie jaar achter elkaar te beantwoorden krijg je een beeld bij wie je bent en waarin je veranderd bent in de afgelopen jaren. De vragen die in het boekje staan gaan over allerlei dingen in jouw leven en allemaal hebben ze te maken met die kleine dingetjes die je zo makkelijk over het hoofd ziet.

Zo ziet het kleine-dingen-boek er uit

Toen de bel ging en ik een schattig klein doosje van Blossom Books ontving van de postbezorger, wist ik dat ik het kleine-dingen-boek ontvangen had. Alleen al het krijgen van het pakketje was een feest! Ik kon natuurlijk niet wachten om het doosje open te maken, dus ik ben gelijk op de bank geploft om te kijken. En ik werd ontzettend blij verrast toen ik het kleine-dingen-boek in handen had, want wat een ontzettend mooi boek is dit geworden!

Er is veel aandacht geschonken aan detail en dat zie je al gelijk aan de omslag van het kleine-dingen-boek. De stijl van het boekje is een beetje botanisch, met gouden details. De omslag en inhoud van het boekje zijn gemaakt door de illustrator Romy Palstra. Neem ook eens een kijkje op haar Instagram account als je haar stijl leuk vindt!

Ook aan de binnenkant is gebruik gemaakt van kleur en detail. Zo is elk hoofdstuk voorzien van een eigen illustratie en een eigen kleur aan de rand. Er is gebruik gemaakt van warme kleuren en dat geeft het boekje een veilige en prettige uitstraling.

Hoe werkt het kleine-dingen-boek?

Zoals je eerder hebt kunnen lezen, bevat het kleine-dingen-boek 240 vragen verdeeld over vier seizoenen. Dat betekent dat er zestig vragen per seizoen zijn. Dat betekent niet dat je je strak aan de dagen en de seizoenen moet houden. Je kunt beginnen wanneer jij wil in dit boekje. Het boekje werkt namelijk niet met vaste data, die kun je zelf invullen. Begin tijdens de winter bij de wintervragen en tijdens de zomer bij de zomervragen, et cetera.

Doordat het boekje niet werkt met data, maar met seizoenen, kun je vrij invullen wanneer jij wil. Ben je in de mood om een heleboel vragen te beantwoorden? Ga er dan lekker voor zitten en schrijf! Heb je even geen zin, dan kun je het invulboek eenvoudig weg leggen. Het idee hierachter is dat je je niet gelijk voelt falen als je een tijdje niet in het boekje hebt geschreven. Je kan het er bij pakken als je er zelf zin in hebt.

Het boekje geeft ruimte om vragen uitgebreid in te vullen. Niet altijd heeft de vraag de noodzaak om een uitgebreid antwoord te geven, maar hoe leuk is het voor jezelf als je dat wel doet? Het geeft je op een later moment inzicht in wat en hoe je toen dacht. Je mag de tijd nemen om een naslagwerk voor jezelf over jezelf te maken.

review: het kleine-dingen-boek

Andere invulboekjes:

Elke dag supersnel reflecteren met het 6 minuten dagboek

Werk aan je mentale gezondheid met Vertellis Chapters

Andere reviews:

De It's About Time Planner helpt jou om prioriteiten te stellen en doelen te behalen!

In 'Gek van mezelf' vertelt Alwin Ritstier zijn verhaal over angst

Disclaimer: Deze post bevat affiliatelinks. Dit betekent dat ik een commissie ontvang als je iets aanschaft via de links op mijn blog. Dit kost jou niks extra’s. De producten waar ik naar link zijn producten die ik zelf ook aan zou schaffen, dus ik weet dat jij er ook wat aan hebt.

review: het kleine-dingen-boek

Ook leuk om te lezen:

Deze cadeautjes zijn goed voor je mentale gezondheid!

Hobby's zijn erg belangrijk, helemaal in de ziektewet. Ze helpen je ontspannen en plezier hebben. Lees hier meer over hobby's in de ziektewet

Voor wie is het kleine-dingen-boek bedoelt?

Bonnie heeft het kleine-dingen-boek ontworpen om anderen mee te geven hoe het haar lukt om te genieten van de kleine dingen in het leven. Omdat zij hier door de jaren heen vaak complimenten over gekregen heeft, wil ze dit ook meegeven aan anderen. Het maakt haar leven een stuk fijner en ze wil dat ook aan anderen meegeven. My type of girl, als je het mij vraagt.

Door te trainen om meer te genieten van de kleine dingen in het leven, vergroot jij je dankbaarheid. En laat dankbaarheid nou net heel essentieel zijn in een goede mentale gezondheid. Het kleine-dingen-boek helpt je om in te zien voor welke kleine dingen in je leven je dankbaar mag zijn. Van het kijken naar een steengoede serie tot een perfect gekookt recept of een opgeruimd huis. Er is zoveel meer om je heen om dankbaar voor te zijn! Het kleine-dingen-boek helpt je om daar meer inzicht in te krijgen.

Mijn mening over het kleine-dingen-boek

Toen ik bericht kreeg van Bonnie met de vraag of ik het-kleine-dingen-boek zou willen ontvangen was ik gelijk enthousiast! Ik ben altijd al gek geweest op invulboekjes en de laatste jaren ben ik steeds meer op zoek naar invulboekjes die helpen bij een betere mentale gezondheid.

Dankbaarheid is een thema wat bij mij in de ziektewet een grote rol is gaan spelen. Toch vond ik het nog lang niet altijd eenvoudig om dingen te bedenken waar ik dankbaar voor was, omdat ik in een best diep dal zat in de ziektewet. Wat had ik graag dit boekje gehad om daar mee te oefenen!

De vragen die Bonnie bedacht zijn voelen echt persoonlijk. Ze sluiten aan bij mij en ze inspireren me. Met dit boekje kan ik een beter beeld van mezelf krijgen als persoon in deze huidige wereld. Doordat ik in de ziektewet zit heb ik weleens het gevoel dat ik wat los sta van de maatschappij. Dat ik niet meer hetzelfde kan genieten van kleine dingen. Diep van binnen weet ik wel dat dit niet waar is, dat ik er ook gewoon bij hoor. Dit boekje helpt om mijn gevoelens en gedachten weer wat dichter bij elkaar te krijgen en blij te zijn met wat er wel is in mijn leven.

Conclusie

Het klein-dingen-boek is een laagdrempelig invulboek voor iedereen die wat meer wil genieten van de kleine dingen. Het is niet een zwaar invulboek gericht op mentale gezondheid, maar het draagt zeker bij aan een betere mentale gezondheid. Dankbaarheid en kunnen genieten van kleine dingen maken je lichter en gelukkiger. Het kleine-dingen-boek is een eenvoudige en leuke manier om aan de slag te gaan met jouw mentale gezondheid.

Ik ben enthousiast! Ga jij ook het-kleine-dingen boek kopen?

Liefs,

Linda